niedziela, 18 marca 2018

pół roku

myślę za SSO trzeba przyjąć 800-1000 zł za metr powierzchni, jeśli nie robimy tego własnymi rękami. Tak wychodzi u mnie z obliczeń i ta kwota znajduje potwierdzenie u innych (ja się przekonam za pół roku). dom z linku ma 230 metrów, więc można łatwo policzyć koszt SSO. nie ma w tym oczywiście ocieplenia ścian ani dachu. mam za to płytę z XPS pod częścią mieszkalną, pod pozostałą częścią jest płyta nieocieplona. powinienem zamknąć się w kwocie 1000 zł/m2 SSO, ale szukam rozważnie materiałów itd. mam bardzo prosty dach bez kominów, ale dużą powierzchnię stropówdom ma 150 m2 ścian a zatem faktycznie nie oszacowałem, dokładnie jakieś 7 m3 styropianu a nie 17 (jaki koszt niech każdy już liczy sam). I po raz 3 powtarzam, że ja tych wielkości sobie nie wymyśliłem, tylko wszedłem na stronę projektu i przeczytałem załączony kosztorys. Jakkolwiek ceny mają się nijak do rzeczywistości to już obmiary chyba były robione dobrze? Co do ocieplenia, wyciszenia podłogi to w ogóle jej nie brałem pod uwagę ponieważ pytanie dotyczyło SSZ z elewacją. Nie wiem jak u Ciebie, ale w moim kosztorysie izolacje podłóg, oraz ocieplenie poddasza to już wykończeniówka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz